شناسهٔ خبر: 175392 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد:

رشد ۴۶ درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی در مجتمع بندری انزلی

مجتبی نظری معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد حدود ۴۶ درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی در مجتمع بندری انزلی در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مجتبی نظری از رشد ۴۶ درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی در مجتمع بندری انزلی خبر داد و گفت: در مدت مذکور بیش از ۸۵۴ هزار تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال، بیش از ۲۱۶ هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از این بندر به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است، خاطرنشان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد چشمگیر ۴۶ درصدی در این بخش را شاهد هستیم.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در سال جاری ۲ هزار و ۳۵۷ TEU کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است، گفت: در این مدت، ۲۹۴ فروند شناور نیز به این بندر وارد شده‌اند.

نظری با اشاره به کالاهای صادراتی افزود: مواد پتروشیمی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی و آهن آلات از جمله کالاهای صادر شده از مجتمع بندری انزلی هستند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۶۶ هزار تن کالاهای اساسی از طریق مجتمع بندری انزلی به کشور وارد شد، تصریح کرد: کالاهای اساسی شامل غلات (سویا، ذرت، جو، گندم و کنجاله) و همچنین روغن خام خوراکی است.